Knowledge base

Verdiep je in vakjargon, terminologie en extra informatie

Mobiele Out Of Home

Categorie: Bikevertising


Een andere trend binnen buitenreclame is mobiele Out of Home advertising. Hierbij beweegt niet de advertentie maar het billboard waarop deze wordt getoond. Dankzij data van mobiele telefoons kan deze vorm van OOH steeds nauwkeuriger en actueler worden ingezet.

Een voorbeeld van mobiele OOH kun je zien bij trams, bussen, taxi’s en de pont in Amsterdam. Hierop zijn advertenties geplaatst die door de rijdende vervoersmiddelen constant in beweging zijn. Zo bereiken ze verscheidene locaties met verschillende doelgroepen.


Bij Bikevertising wordt ook gebruik gemaakt van mobiele OOH. De billboard bikes rijden elke dag door de stad en worden door veel mensen gezien. Zo creëerde Bikevertising een campagne voor Bolletje, waarbij 67% aangaf dat de billboard bike zich onderscheidt van andere reclames.

De fietsen van Bikevertising bewegen mee met de flow van het dagelijkse leven. De merkambassadeurs gaan en staan waar het meeste bereikt wordt op dat moment. Door een combinatie van verzamelde data, veldmetingen, onderzoek naar de zichtbaarheid en een analyse van de drukte is er concrete informatie over het potentiële bereik van specifieke locaties en tijdstippen.