Knowledge base

Verdiep je in vakjargon, terminologie en extra informatie

Buitenreclame

Categorie: Out Of Home


Onder buitenreclame (ook wel: out of home of outdoorreclame) vallen alle reclame-uitingen die een consument buitenshuis kan tegenkomen. Hieronder vallen alle vormen van buitenreclame. Meestal gaat het om plaatsen in de openbare ruimte die zichtbaar zijn vanaf de openbare weg of waar veel bezoekers of voorbijgangers zijn.

Enkele voorbeelden van out of home marketing:

-Billboards en uithangborden van winkels
-Billboards op stations en luchthavens
-Reclame in abri's (bushokjes) en op bussen en trams
-Posters in wachtruimtes en wachtkamers
-Billboards langs de snelweg
-Digital out of home (DOOH)
-Mobiele out of home

De meeste out-of-homereclame is erop gericht om naamsbekendheid te genereren of een campagne onder de aandacht te brengen.

Buitenreclame is een medium dat adverteerders in de publieke leefruimte een podium biedt om binnen korte tijd grote groepen mensen te bereiken.