Knowledge base

Verdiep je in vakjargon, terminologie en extra informatie

Bereikmodel

Categorie: Out Of Home


Het Bikevertising bereik model is gebaseerd op een combinatie van externe databronnen en nauwkeurig uitgevoerd veldonderzoek.

 

Uitgangspunt 1 - Dynamisch: het model moet het bereik van alle mogelijke fiets locaties bepalen, het reclamebereik van specifieke uitingen op vaste locaties is niet voldoende.

 

Uitgangspunt 2 - Zichtbaarheidstest: Het model moet de zichtbaarheid van het product in kaart brengen, de zichtbaarheid van de uiting wordt beïnvloed door zowel de drukte als de parkeer omgeving.

 

Uitgangspunt 3 - Data analyses: het model moet persoonlijke data kunnen analyseren zodat optimale campagne samenstellingen kunnen worden uitgekozen.

 

Externe databronnen, zichtbaarheid onderzoeken en de locaties van de fietsen zijn de basis pilaren van het Bikevertising model. Elke straat is anders maar onze fietsen zijn altijd hetzelfde. Samen met onze partners zijn wij elke dag bezig met het aanvullen en verbeteren van het model met relevante data.