Merkambassadeurs; wat heb ik er aan?

Merkambassadeurs zijn mensen die een bedrijf vertegenwoordigen en positieve berichten over dit bedrijf verspreiden, waarmee ze een gewild en positief imago neerzetten. Deze ‘influencers’ hebben het sociale netwerk, de mogelijkheid en de motivatie om zich dag en nacht in te zetten voor uw merk.

Merkambassadeurs zijn een geloofwaardig en betrouwbaar promotiekanaal voor uw merk. Het “Loyalty Ripple Effect” leert ons dat de meeste mond-tot-mondreclame positief is. Uit onderzoek uitgevoerd door de Kellar Fay Group blijkt dat 66% van de merkconversaties positief is en slechts 8% negatief. Een tweede belangrijke uitkomst van dit onderzoek is dat positieve mond-tot-mondreclame door aanhoorders als geloofwaardiger wordt gezien dan negatieve mond-tot-mondreclame.

“Awareness is fine, but advocacy will take your business to the next level. Battles aren’t won with a single soldier, but an entire army. Competition is fierce and the battle for market share, profit and share-of-voice is not an easy one for companies to fight.

Having an ‘army’ of brand ambassadors at your disposal will help you win the war. It takes an army to influence.”

– Joe Tripodi, Chief Marketing Officer, The Coca Cola Company

Om uw boodschap op de meest optimale manier over te brengen is het van belang dat uw merk wordt vertegenwoordigd door kundige, enthousiaste en overtuigende mensen. Dit is de reden dat wij bij The Bikevertising Company onze ambassadeurs zorgvuldig uitzoeken. Uw merk zal daardoor niet alleen visueel opvallen door middel van onze billboardfietsen, maar zich ook verbaal snel verspreiden. Daarmee bent u verzekerd van een niet te stoppen ‘rumor around the brand’.

Lees meer

Quote | Ralph Atiya van X.Bike: 'Adverteerders betalen tussen de 15 en 25 euro per week voor een fiets'

Geschreven op 09-10-2018

Foto door Roger Cremers Artikel van Quotenet.nl

Van billboards naar deelfietsen: de jongens van het Amsterdamse bedrijf X.Bike gaan zich na Amsterdam de komende maanden vooral focussen op de verdere uitrol in Utrecht, Den Haag en Rotterdam.

‘Gratis fietsen voor studenten en young professionals met een reclamebord erop, dat was in 2016 ons plan. We hebben een fiets ontwikkeld en daarna onze eigen software om die te kunnen koppelen aan een slim slot.’ Best een kostbare exercitie, toch? Ralph Atiya van X.Bike kan het beamen. ‘Ja, maar er stapten twee investeerders in en in februari 2016 is The Bi...

Lees meer

RTL Nieuws | Gratis fiets voor studenten? Prima, als ze maar reclame maken

Geschreven op 09-07-2018

Artikel verschenen op RTL Nieuws

Gratis fiets hebben? De meeste studenten zullen daar wel oren naar hebben. Het kan bij Xbike. Tegenprestatie is dan dat je vanaf dat moment door het leven gaat als een fietsend reclamebord.

Dat is het idee van de oprichters van Xbike, Ralph Atiya en Thomas de Graaf. Onder Xbike vallen drie fietsbedrijven, waarvan Student-bike waarschijnlijk de opvallendste is. "Het is vrij simpel", zegt Atiya. "Studenten fietsen zigzag door de stad en zijn dus op veel plekken zichtbaar. En ze fietsen graag gratis. Daar konden we iets mee."

Alles is te volgen

De basis werd vier ...

Lees meer