Het magische effect van mobiele reclame

Dagelijks zien en horen Nederlanders gemiddeld 377 reclameuitingen. Terwijl in het bushokje links een abri van een grote fastfoodketen om aandacht vraagt, verwijst die aan je rechterkant naar een aanbieding van een grote voedselbezorgboer. En dan hebben we het niet eens over die andere 20 uitingen die in het afgelopen uur voorbij zijn gekomen. Al met al verliest de gemiddelde buitenreclame-uiting al snel het magische gevoel iets nieuws over te brengen, omdat de passant resistent wordt voor de boodschap.

Hoe zorg je er vandaag de dag als adverteerder voor dat je uiting opvalt, maar vooral blijft opvallen, tussen al die andere reclameobjecten? Want laten we wel wezen, OOH-exploitanten zijn altijd en overal gerepresenteerd. En vanwege de grote zichtbaarheid en daarbij horende ROI neemt het aantal plekken en uitingen alleen maar toe.

De laatste jaren is er veel onderzoek gedaan naar het effect van buitenreclame en het verschil in impact tussen mobiele en stationaire reclameborden. Bewegende reclame heeft het voordeel dat het zich kan verplaatsten naar de plekken waar uw doelgroep zich bevindt. Omdat veel mensen met regelmaat dezelfde routes rijden —naar hun werk, de sportschool of hun favoriete restaurant— en dus dagelijks dezelfde abri’s passeren, worden zij immuun voor de boodschap die deze abri’s pogen te communiceren. Rondrijdende reclame daarentegen blijft verrassen, waardoor uw boodschap het gewenste noviteitseffect behoudt.

Zoals de mens constant in beweging is en alsmaar op zoek gaat naar een snellere manier om zich van A naar B te verplaatsen, verplaatsen onze billboards zich in ditzelfde tempo mee. Hierdoor bent u verzekerd van een constante en bewuste zichtbaarheid van uw uiting, die bijdraagt aan de doelen die u voor uw marketingcampagne gesteld heeft.

Een klein beetje magie van ons, een hele berg resultaat voor u.

Lees meer

Quote | Ralph Atiya van X.Bike: 'Adverteerders betalen tussen de 15 en 25 euro per week voor een fiets'

Geschreven op 09-10-2018

Foto door Roger Cremers Artikel van Quotenet.nl

Van billboards naar deelfietsen: de jongens van het Amsterdamse bedrijf X.Bike gaan zich na Amsterdam de komende maanden vooral focussen op de verdere uitrol in Utrecht, Den Haag en Rotterdam.

‘Gratis fietsen voor studenten en young professionals met een reclamebord erop, dat was in 2016 ons plan. We hebben een fiets ontwikkeld en daarna onze eigen software om die te kunnen koppelen aan een slim slot.’ Best een kostbare exercitie, toch? Ralph Atiya van X.Bike kan het beamen. ‘Ja, maar er stapten twee investeerders in en in februari 2016 is The Bi...

Lees meer

RTL Nieuws | Gratis fiets voor studenten? Prima, als ze maar reclame maken

Geschreven op 09-07-2018

Artikel verschenen op RTL Nieuws

Gratis fiets hebben? De meeste studenten zullen daar wel oren naar hebben. Het kan bij Xbike. Tegenprestatie is dan dat je vanaf dat moment door het leven gaat als een fietsend reclamebord.

Dat is het idee van de oprichters van Xbike, Ralph Atiya en Thomas de Graaf. Onder Xbike vallen drie fietsbedrijven, waarvan Student-bike waarschijnlijk de opvallendste is. "Het is vrij simpel", zegt Atiya. "Studenten fietsen zigzag door de stad en zijn dus op veel plekken zichtbaar. En ze fietsen graag gratis. Daar konden we iets mee."

Alles is te volgen

De basis werd vier ...

Lees meer