Deliveroo 2017

Eten op de fiets bezorgen. Een open deur. Deliveroo en The Bikevertising Company waren op slag verliefd en hebben elkaar sinds maart 2016 tot 5 maal toe gedurende een campagne weten te versterken.

Deze campagnes werden aangekleed met vriendendeals (onze ambassadeurs konden hun persoonlijke Deliveroo-kortingscode onder familie en vrienden verspreiden en bestel-tegoed winnen), en Tour de Brands (een tour van minstens 15 ambassadeurs die 5 uur lang in een ketting door de stad fietsen)!

“De bikes van Student-Bikes zijn dusdanig zichtbaar op lokaal niveau dat wij vrijwel direct na de lancering enorm veel positieve reacties ontvingen. Zo veel, dat wij besloten de bikevertising campagne een week na de lancering al te verlengen met een maand.”

Evelyne Muntjewerf - Head of Marketing Deliveroo

Lees meer

Quote | Ralph Atiya van X.Bike: 'Adverteerders betalen tussen de 15 en 25 euro per week voor een fiets'

Geschreven op 09-10-2018

Foto door Roger Cremers Artikel van Quotenet.nl

Van billboards naar deelfietsen: de jongens van het Amsterdamse bedrijf X.Bike gaan zich na Amsterdam de komende maanden vooral focussen op de verdere uitrol in Utrecht, Den Haag en Rotterdam.

‘Gratis fietsen voor studenten en young professionals met een reclamebord erop, dat was in 2016 ons plan. We hebben een fiets ontwikkeld en daarna onze eigen software om die te kunnen koppelen aan een slim slot.’ Best een kostbare exercitie, toch? Ralph Atiya van X.Bike kan het beamen. ‘Ja, maar er stapten twee investeerders in en in februari 2016 is The Bi...

Lees meer

RTL Nieuws | Gratis fiets voor studenten? Prima, als ze maar reclame maken

Geschreven op 09-07-2018

Artikel verschenen op RTL Nieuws

Gratis fiets hebben? De meeste studenten zullen daar wel oren naar hebben. Het kan bij Xbike. Tegenprestatie is dan dat je vanaf dat moment door het leven gaat als een fietsend reclamebord.

Dat is het idee van de oprichters van Xbike, Ralph Atiya en Thomas de Graaf. Onder Xbike vallen drie fietsbedrijven, waarvan Student-bike waarschijnlijk de opvallendste is. "Het is vrij simpel", zegt Atiya. "Studenten fietsen zigzag door de stad en zijn dus op veel plekken zichtbaar. En ze fietsen graag gratis. Daar konden we iets mee."

Alles is te volgen

De basis werd vier ...

Lees meer