Blog

Quote | Ralph Atiya van X.Bike: 'Adverteerders betalen tussen de 15 en 25 euro per week voor een fiets'

Geschreven op 09-10-2018

Foto door Roger Cremers Artikel van Quotenet.nl

Van billboards naar deelfietsen: de jongens van het Amsterdamse bedrijf X.Bike gaan zich na Amsterdam de komende maanden vooral focussen op de verdere uitrol in Utrecht, Den Haag en Rotterdam.

‘Gratis fietsen voor studenten en young professionals met een reclamebord erop, dat was in 2016 ons plan. We hebben een fiets ontwikkeld en daarna onze eigen software om die te kunnen koppelen aan een slim slot.’ Best een kostbare exercitie, toch? Ralph Atiya van X.Bike kan het beamen. ‘Ja, maar er stapten twee investeerders in en in februari 2016 is The Bi...

Lees meer

RTL Nieuws | Gratis fiets voor studenten? Prima, als ze maar reclame maken

Geschreven op 09-07-2018

Artikel verschenen op RTL Nieuws

Gratis fiets hebben? De meeste studenten zullen daar wel oren naar hebben. Het kan bij Xbike. Tegenprestatie is dan dat je vanaf dat moment door het leven gaat als een fietsend reclamebord.

Dat is het idee van de oprichters van Xbike, Ralph Atiya en Thomas de Graaf. Onder Xbike vallen drie fietsbedrijven, waarvan Student-bike waarschijnlijk de opvallendste is. "Het is vrij simpel", zegt Atiya. "Studenten fietsen zigzag door de stad en zijn dus op veel plekken zichtbaar. En ze fietsen graag gratis. Daar konden we iets mee."

Alles is te volgen

De basis werd vier ...

Lees meer

Meten is weten: Conflict of interest

Geschreven op 23-11-2017

De eerste stap in de opzet van het onderzoek was het vinden van de juiste partners om een onafhankelijk en betrouwbaar resultaat te garanderen. Daarnaast moest rekening worden gehouden met de overgang van *OTS naar *VAC.

* OTS, Opportunity To See : Hoeveel mensen hebben de uiting gepasseerd
* VAC, Visibility Adjusted Contact : Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk gekeken

De eerste partner die we vonden was Vicar Vision. Een software die via camerabeelden kan meten hoeveel mensen daadwerkelijk oogcontact hebben gemaakt met de fiets. De hoofdvraag die zij inzichtelijk zouden kunnen maken was:

Ho...

Lees meer

Nederlands Media Nieuws | OOH met The Bikevertising Company

Geschreven op 08-11-2017

Artikel op Nederlands Media Nieuws

Het oer-Hollandse vervoersmiddel als uithangbord voor een merk, dankzij moderne GPS-toepassingen. Bikevertisement start een concept waarbij fietser en adverteerder elkaar vinden in een win-winsituatie. In deze tijd van online marketing is het juist deze nieuwe flexibele vorm van outdoor communicatie die dankzij moderne technieken adverteerders de kans biedt op gerichte reclame-uitingen met hoog bereik, meetbaarheid, beleving en flexibiliteit. Vanaf begin april rijden ruim 1000 studenten in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht met een gratis billboardfiet...

Lees meer

Parool: "Zuidas krijgt volgend jaar 500 deelfietsen"

Geschreven op 11-01-2017

Artikel verschenen op Parool.nl. 04-11-2016. (Link)
Geschreven door Bart van Zoelen.

Op de Zuidas komen volgend jaar vijfhonderd deelfietsen. Behalve op het Mahlerplein bij Station Zuid komen de fietsen ook bij de RAI, het Gelderlandplein en de VU te staan. Op deze vier plekken staat de deelfiets, de Hello Bike, al vanaf begin 2017 voor het grijpen. Exploitant The Bikevertising Company start dan met 125 fietsen, om daarna snel door te groeien naar 250 halverwege 2017 en 500 fietsen tegen het einde van het jaar.

Zuidasbelangenvereniging Hello Zuidas, die het initiatief nam voor de deelfietsen, ...

Lees meer

Emerce: "In vier weken 1500 klanten erbij met The Bikevertising Company"

Geschreven op 03-01-2017

Artikel verschenen op Emerce, 13-09-2016, (Link)
Geschreven door Pieter Paul van Oerle en Vivianne Voos.

Corona, Deliveroo, Albert Heijn, Yelp en ga zo maar door. Het zijn grote klanten die The Bikevertising Company voorziet van ‘bewegende marketing’. Dat doet het bedrijf met de Student-Bike, waarop nu zo’n 200 studenten rondrijden sinds de lancering in Amsterdam. Medeoprichter Thomas de Graaf: “Eind dit jaar gaan we uitbreiden naar Utrecht, Rotterdam en Den Haag, met in totaal zo’n 1.000 fietsen.”

Hoe zou je je innovatie omschrijven in een tweet?
“Slimme fietsen om zowel marketing- als mobili...

Lees meer