Dynamisch bereik

Data Driven & location-based Out Of Home

Waarom is data zo belangrijk en waar gebruiken we het voor?

In de reclamewereld gaat het maar om één ding, het bereiken van de doelgroep en het communiceren van de boodschap. Het inkopen van de optimale reclameruimte is echter geen makkelijke opdracht voor marketeers. Ieder medium heeft zijn voordelen en vaak is de combinatie doorslaggevend voor het succes. De transitie naar data-gedreven reclame inkoop is daarom hard op weg in de online en digitale reclame markten. Bij de meer traditionele media, zoals buitenreclame, is het gebruik van data-gedreven media inkoop ook opkomst. Het groeiende aanbod van digitale borden en informatieve databronnen zijn de belangrijkste redenen dat buitenreclame langzaam verandert in een echte data markt.

Bikevertising brengt data-gedreven buitenreclame naar de volgende stap. Het geavanceerde bluetooth fietsslot maakt het mogelijk de reclamefiets te ontgrendelen met de telefoon en de fietsroutes op te slaan. Door het analyseren van de persoonlijke fietsdata is Bikevertising in staat de optimale groep ambassadeurs te selecteren voor iedere campagne, maar hoeveel mensen hebben de reclame uiting gedurende de campagne daadwerkelijk gezien?

Dynamisch bereik model

Meetbaar bereik op elke locatie, op elke plek in de stad.

Waar de fiets ook staat, het model berekend hoeveel mensen er gedurende de dag oogcontact maken met uw boodschap! ... Lees verder

Het bikevertising bereik model is een combinatie van externe databronnen en nauwkeurig uitgevoerd veldonderzoek.

Uitgangspunt 1: Dynamisch het model moet het bereik van alle mogelijke fiets locaties bepalen, het reclamebereik van specifieke uitingen op vaste locaties is niet voldoende.

Uitgangspunt 2: Zichtbaarheid test Het model moet de zichtbaarheid van het product in kaart brengen, de zichtbaarheid van de uiting wordt beïnvloed door zowel de drukte als de parkeer omgeving.

Uitgangspunt 3: Data analyses het model moet persoonlijke data kunnen analyseren zodat optimale campagne samenstellingen kunnen worden uitgekozen.

Externe databronnen, zichtbaarheid onderzoeken en de locaties van de fietsen zijn de basis pilaren van het Bikevertising model. Elke straat is anders maar onze fietsen zijn altijd hetzelfde. Samen met onze partners zijn wij elke dag bezig met het aanvullen en verbeteren van het model met relevante data.

Zichtbaarheidsonderzoek in het straatbeeld

Afhankelijk van het straatbeeld en de drukte op een gegeven moment varieerd het bereik van een OOH object. Deze variatie is gemeten met zichtveldonderzoek ... Lees verder

Het is logisch aan te nemen dat op drukke gebieden de uiting vaker wordt gezien maar bereikt de uiting daar ook verhoudingsgewijs zijn ware potentie?

In samenwerking met Vicar Vision zijn wij de straten opgegaan om beeldmateriaal te verzamelen. Gedurende het veldonderzoek hebben we 45 opnames gemaakt op 5 verschillende locaties. Met behulp van de innovatieve gezichtsherkenningssoftware van Vicar Vision is een VAC gedefinieerd voor ieder druktebeeld.

Dit druktebeeld, gekoppeld aan de drukte-index geeft een bereikcijfer van een fiets op iedere locatie.

Lees meer in ons blog

Een drukte-index voor iedere locatie in een stad op elk moment van de dag

Om een uitspraak te kunnen doen over het potentiële bereik van een reclame object is het van belang een beeld te hebben van het aantal personen op een gegeven moment op ieder punt een stad ... Lees verder

Hoeveel mensen gedurende de dag ergens komen, wanneer de pieken zijn en ook vooral wie er bereikt kan worden wordt uitgezocht aan de hand van moderne locatieonderzoeken, databases en services.

Met data van onder andere Mezuro, Locatus, CBS, Google Location Data is een drukte-index gedefinieerd voor iedere locatie in de stad op ieder moment. Deze index bepaald samen met de data uit het veldonderzoek wat het bereik kan zijn van een fiets op ieder punt in de stad.

Onze fietsen verplaatsen zich meerdere malen per dag en creëren op iedere locatie nieuwe impressies. Hoeveel mensen gedurende de dag zich door het gezichtsveld van de fiets verplaatsen, ofwel het druktebeeld, is de basis van het Bikevertisement model. Het geeft echter alleen aan hoeveel mensen de mogelijkheid hadden om de uiting te zien, ofwel de OTS (Opportunity to See). De zichtbaarheid van de fiets bepaald hoeveel mensen uiteindelijk echt oogcontact hebben gemaakt met de uiting, ofwel de VAC (Visibility Adjusted Contact).

Campagne creatie

Het bereikmodel berekent het aantal oogcontacten voor iedere parkeerlocatie gedurende de dag. Echter om de optimale campagne samen te stellen wordt er gebruik gemaakt van de opgeslagen fietsdata. Met de zogeheten “geofence” techniek wordt gekeken welke ambassadeurs het vaakst in de gebieden aanwezig zijn die er voor uw boodschap toe doen.

De samenstelling kan vervolgens handmatig worden bijgesteld door meer of minder fietsen in te kopen, de campagne duur te verlengen en/of de gebieden aan te passen. Het bereik wordt bepaald aan de hand van de oude bewegingspatronen van de gekozen ambassadeursgroep.

U laat weten wie en waar u gezien moet worden en wij selecteren de optimale groep ambassadeurs.

De actuele GPS data van de vlakken wordt gekoppeld aan de gedefinieerde doelgroepen en het bereikmodel om voor u een selectie te genereren ... Lees verder

De fiets komt gedurende een week op tientallen plekken en beweegt daarmee door verschillende gebieden van de digitale kaart. De Gemiddelde Contact Frequentie per persoon wordt sterk beïnvloed door het aantal uitingen per vierkante meter. Door een campagne samen te stellen met een hoge dichtheid op specifieke locaties is het mogelijk een hoger aantal contacten te genereren binnen de juiste doelgroep.

Uw locaties, locaties van de concurrent, of doelgroepen bereiken.

Bereik je doelgroep op vooraf gedefineerde Points Of Interest zoals supermarkten, sportscholen, universiteiten etc. Of neem contact met ons op voor uw unieke wensen ... Lees verder

Om het u zo makkelijk mogelijk te maken hebben wij alvast de belangrijkste zaken op een rijtje gezet. De meest gevraagde gebieden en locaties zijn reeds toegevoegd aan de digitale kaart zoals:

  • Sportvelden
  • Scholen
  • Supermarkten
  • Winkelcentra
  • Instellingen
  • Woongebieden

Onze campagne planner tool is gebouwd om de unieke locaties van uw panden, uw gedefinieerde doelgroep of Points-Of-Interest te verwerken. Neem contact met ons op voor een voorstel op maat.

Bereik uw doelgroep op locatie

Op basis van locatieonderzoeken zijn gebieden gedefinieerd waar doelgroepen kunnen worden bereikt. Shoppers, sporters, welstandigen etc ... Lees verder

Het vinden van de juiste doelgroep is niet altijd makkelijk. Omdat wij zowel weten waar onze uitingen zich bevinden als wie er op fietsen zijn wij in staat perfect matches te maken, voetballers gaan logischerwijs naar het voetbalveld waar alle andere voetballers zijn!

  • Shoppers
  • Sporters
  • Scholieren
  • Studenten
  • Reizigers
  • Young Professionals
  • Zakelijk
  • Welstandigen
  • Senioren

En nog veel meer...